Přihlášení

První připojení

Jakmile se poprvé připojíte na server, tak na vás, kromě registrace, čeká spousta dalších věcí, se kterýma byste se měli umět vypořádat.


Lobby

Po prvním připojení na server se ocitnete v lobby Server. GameHaus běží na dvou verzích. Jeden server je na verzi 1.16, druhý je pak na verzi 1.17. Právě na lobby se rozhodnete, na kterém serveru budete chtít hrát.

Mezi servery můžete i nadále svobodně přecházet. Zpět na lobby se dostanete pomocí příkazu /lobby nebo zkráceně /l.

lobby verze

Před tím však než budete chtít jít na nějaký server, je potřeba potvrdit přečtení pravidel a zavázat se k jejich dodržování. Toto můžete učinit pomocí příkazu /agree nebo kliknutím na text "Potvrdit". Tato zpráva by se vám měla ukázat před prvním připojením na jeden ze dvou serverů.

lobby potvrzení pravidel

Jakmile se rozhodnete jakou verzi vlastně chcete hrát, čeká zde na vás vstup na daný server ve formě portálu. Vstupem do portálu budete přeneseni na daný server.

Každá verze má co nabídnout.

1.16

  • Pokračující dobrodružství
  • Původní mapa (rozehraná mapa s historií)
  • Stejné podmínky
lobby 1.16

1.17

  • Nový začátek (nová začínající mapa)
  • Aktuální verze (server je vždy aktualizován na nejnovější verzi)
  • Upravená ekonomika (uzpůsobeno pro větší konkurenci)
  • Větší výzva
lobby 1.17

Server 1.16 je klasický GameHaus, který je zde s námi již od roku 2019 a postupem času vylepšován. Hráči mají mapu dlouhodobě rozehranou.

Server 1.17 je však něco nového. Obsahuje veškeré novinky aktuální verze. Zároveň byla obnovena ekonomika serveru. Taktéž byla upravena obtížnost serveru pro větší zážitek ze hry. Největší změny a novinky naleznete také v tomto videu.


V lobby, jako i na spawnu obou serverů, je k dispozici status ostatních serverů, kde se zobrazuje počet hráčů na jednotlivých serverech a jejich dostupnost.

Lobby statistiky

Tutoriál

Při prvním připojení na jeden z výše uvedených serverů vás čeká tutoriál, který vám pomůže se základní orientací na serveru.

Naleznete zde informace jako například jak si zapnout automatické přihlášní, jak prodávat itemy jiným hráčům ať už v rámci aukce a nebo hráčských shopů, nebo také vytváření residence. Veškeré tyto informace jsou však taktéž podrobněji rozepsané zde na GameHaus Wiki.

Tutoriál ukončíte kliknutím pravým tlačítkem na žlutý blok "Ukončit Tutoriál (Klikni)" nebo "Přeskočit Tutoriál (Klikni)".

Tutoriál

Spawn

Ihned po teleportu na spawnu se před vámi objeví cesta, která vede do jeskyně. V této jeskyni naleznete vstup do Přírody (chráněná oblast v survival světě), ze které se můžete pomocí příkazu /rtp dostat na náhodné souřadnice ve světě.

Východ ze spawnu
Co můžete na spawnu najít?
  • Vstup do Přírody (přechod do survival světa)
  • Truhly
  • Aktivní prase (denní odměny)
  • Většinu bossů
  • Poklady (volnočasová aktivita)
  • Herní čas
  • Kovář (opravuje předměty)
  • Poutníka (prodává speciální předměty)
  • Dobrodruh
  • a další NPC (seznam naleznete zde).

Vstup do Přírody

Vstup do přírody, se nachází po teleportování na spawn přímo před vámi. Tuto cestu mimo jiné poznáte i pomocí velkého nápisu nad cestou "Východ" a před jeskyní je poté nápis "Cesta do cizí země".

Truhly

Na spawnu můžete najít truhly, které pomocí klíčů můžete otevírat a získávat z nich zajímavé odměny. Více informací o truhlách naleznete zde.

Aktivní prase

Z aktivního prasete dostáváte pravidelné odměny, s různými časovými prodlevami, jako například klíče, gamíky a jídlo. Aktivní prase naleznete napravo od Basic truhly.

Aktivní prase

Bossové

Můžete zde také najít většinu bossů, ze kterých dostanete po zabití odměny. Zároveň je pro hráče výzva je porazit. Více o bossech naleznete zde.

Poklady

Po celém spawnu jsou rozmístěny poklady s užitečnými itemy, jako například klíče, gamíky, peníze, itemy do začátku a mnoho dalšího. Jedná se o volnočasovou aktivitu s přesahem poznání zákoutí nejen spawnu. Další informace o pokladech naleznete zde.

Herní čas

Máte také možnost se podívat, kolik času jste na serveru již nahráli. Tento čas můžete najít za vámi ihned po teleportaci na spawn, směrem k truhlám.

Herní čas

Kovář

U kováře si můžete za menší poplatek v podobě 50 gamíků opravit vaše nástroje nebo kusy vašeho brnění. Hodí se převážně pro speciální itemy z truhel a nebo bossů, které v některých případech jinou formou než-li u kováře opravit nejdou. Nachází se za truhlamy Basic, Extra apod.

Kovář

Poutník

Pokud nevíte co s gamíky a máte nějaké nazbyt, tak právě poutník je pro vás ta správná volba. U poutníka si můžete koupit spoustu vzácných nebo užitečných věcí, od zvonu, dračí hlavy, přes levely, peníze (pouze na 1.16 serveru), až po klíče a panoš rankup. Nachází se naproti truhle Nether.

Poutník

Dobrodruh

Dobrodruh slouží pro teleportaci ke vstupu do Nether arény, ve které můžete najít bosse Ohnivák, Kapitán duší a nebo také Kníže pekel. Pro využití teleportace je potřeba vycraftit Vstupenku do Netheru. Crafting recept a návod jak ji použít naleznete zde. Nachází se poblíž poutníka.

Dobrodruh